Sunday 16 November 2014

KEK LAPIS cream crackers hawflakes..lagi

Selepas beres dengan kerenah si adik,saya pun mula lah proses nak membuat kek lapis cream cracker hawflakes yang memang saya suka..bukan apa kek ni biar pun ada lomak tapi masam manis ni tak lah ketara lomaknyo...al maalum lah umur menuju senja ni lomak2 jangan di "sukai" sangat sebab macam2 "penghuni"akan bertapak dalam badan...

Kek ni pada asalnya  saya ambik dengan seorang kawan yang menetap di kuala berang,Rohani namanya, suami nya friend cik Asben saya,terimahkasih banyak Ani...dia ni siap ambik tempahan lagi...saya? buat untuk makan nga family boleh la...

Resepi ni sama dengan saya buat sebelum ini cuma saya tambah adunan untuk guna loyang 9", cream crackers saya tukar yg lain brand,yg sebelum ini saya guna jenama JULIE'S ,(yg ini..jenama...terlupa peketnya saya masuk tong sampah pulak) ,emmm..nampaknya jenama julies lebih sedap lagi sb biskut tu ada rasa lemak2 dah...yg ini strukturnya kasar sikit dan rasanya kurang lemak... saya nih kalau buat kek2 yang lapis2 ni memang tak ada seni langsung sebab lapisan tak sama ada tebal nipis..agaknya saya ni jenis tangan boros,kalau tuang bahan adunan nampak macam sikit je.....layan je la..tapi sedap .

tebalnya mak ngah lapisan..tapi caya lah sedap ...



No comments:

Post a Comment