Saturday 1 November 2014

Gitu sekali... jeruk mangga asam boi

Assalamualaikum...

Sekarang ini ada fenomena baru pula,iaitu jeruk mangga asam boi,resepi teramat mudah sangat sampai terlaris mangga (pauh) di pasar,begitu juga asam boi,kalau dlu asam boi di makan gitu atau di buat ais krim,di kelate di panggil buah masin2...rasa2nya tentu melambung juga lah harga mangga dan asam boi sebab bahan yang simple ni ramai orang boleh buat duit..

Sebut saja mengenai jeruk buah2 ni,.jemu rasanya sebab saya kurang suka ..kalau nak makan buah yg masam2 pun sekadar makan dengan kicap dan gula saja, ..tapi bila cuba makan buah yg di campur dengan asam boi lidah boleh terima juga sebab sedap.. .betul la kalau di sebut fenomena pun..

Jeruk yang saya buat ni..saya lebih kan gula sebab tak suka kemasaman sangat..
lagipun saya dengan angah saja yg menjamahnya...yang lain tarik muncung je...

Patut pun kawan saya siap buat untuk jualan,...bagi yg suka jenis2 jeruk ni pasti membelinya..
boleh buat duit juga dengan bisnes jeruk ni..mampu ke kalau saya buat gitu,waduh asyik malu je..duit pn malu juga nak masuk...

Nampaknya saya kena cari alternatif lain nak buat bisnes...betul ke saya nak berbisnes hu hu..
rasanya terlewat doh,..saya bagi peluang untuk anak2 je la...

Tak perlu cakap hal bisnes lah ,meh tengok resepi siap -jeruk mangga asam boi,tapi yg saya punya ni,saya olah sikit dgn selera sendiri ,cer tengok...


selain gula dan garam ada tambahan lain iaitu pencicah keropok siap..dan saya suka guna mangga lemak sb kurang masam..




No comments:

Post a Comment