Tuesday 20 January 2015

NASI AIR SUP AYAM

Assalamualaikum...
Sekarang cuaca hujan panas dan berangin,suasana pun sejuk,,,
Biasanya musim inilah mudah nya deman selsema dan batuk,si bongsu saya sudah 2 hari tak ke sekolah,deman selsema dengan suhu nya mencecah 37.1..bimbang juga kalau budak dewasa deman ni...kut2 suhu naik lg lain jadinya...
Alhamdulillah..nampaknya sudah beransur pulih...bila tak sihat macam2 la permintaannya...katanya tekak terasa pahit...
Seperti biasa bila deman anak2 ni  tak suka makanan berlemak atau yg  bergoreng jadi saya tukar masakan yg bersup...dan saya selalu buat nasi air,dan perbagaikan lauk2nya...
kali ini saya buat nasi air dan sup ayam je...seperti semua tahu nasi ini di masak dengan air yg banyak agar nasi jadi hancur dan lembek..untuk rasa lemak2 nasi masukkan sikit garam je...
Sup ayam pula seperti biasa masaknya,
Untuk tambahan lauk saya buat telur goreng...tabur daun sup dan daun bawang ,bawang goreng..kalau  suka pedas masuk cili padi yg di hiris halus..
Bila nak hidang nya,tengoklah seperti saya buat tu......
Emmm...sedap,si bongsu siap tambah lagi,..yang sihat laju selera pulak nya...



No comments:

Post a Comment