Thursday 30 October 2014

MENCUBA-kek lapis tembikai

Assalamualaikum..

first time membuatnya..



bijinya bertabur susunan tak kemas ,myb tiada seni sb yg pertama...

Ini kek lapis tembikai saya yg tak masak ranum sb tak cukup kaedahnya kut..tambahan pula colouring merahnya  mak ngah abis stock,ganti sirap je...apa2 pn manisnya melekat di mulut...resepinya entah di blog siapa saya ambik..saya salin di nota je..itupn nk buatnya masa saya belek resepi di nota2 dlm simpanan saya..banyak  yg saya perlu belajar lagi kaedah2 dlm pembuatan kek2 ni asal rajin dan tak jemu akan membuah kan hasil yg sempurna...al maalum la hamba baru belajar,kalau derhaka tu kira boleh di maaf dan baiki lg..hu hu...rasanya semua resepi kek2 lapis ni,tak sah kalau tak masuk serikaya.susu pekat dan horlick...agaknya la...eemm sb itulah bila hidang utk tetamu biasanya dia orang potong kecil2 sb manisnya  menjilat bibir...sekeping dua sudah cukup di hirup dgn kopi...

No comments:

Post a Comment